Chercheur postdoctoral

Bâtiment S, 10è étage - Bureau : S10.232
Avenue Jeanne, 44 1050 Bruxelles

Bio

Sebastien is a post-doctoral researcher working on the ERC-funded project “Non-elected politics: Cure or Curse for the Crisis of Representative Democracy”. During his PhD at the Vrije Universiteit Amsterdam, he investigated public support for citizen participation in political decision-making through referendums and deliberative meetings. More specifically, he looked at which groups of citizens are most favorable to direct decision-making and how this differs across countries. Sebastien is also interested in migration research and policy development, having obtained an MSc. in Migration Studies from the University of Oxford and worked as a researcher for the International Organization for Migration and the International Migration Institute. He has worked with a range of research methods, including large-N cross-national surveys, survey experiments, focus groups, and expert interviews.

Sébastien est un chercheur postdoctoral, dans le cadre du projet “Non-elected politics: Cure or Curse for the Crisis of Representative Democracy”, financé par le CER. Sa thèse de doctorat, soutenue à l’Université Libre d’Amsterdam, s’est essentiellement axée sur le soutien populaire pour la participation des citoyens à la prise de décisions politiques, à travers l’utilisation des referendums et des assemblées délibérantes. Plus précisément, sa recherche s’est centrée sur les groupes d’individus les plus enthousiastes envers la démocratie directe, ainsi que les différences d’opinion entre plusieurs pays Européens. Sébastien s’intéresse aussi aux questions migratoires et à l’élaboration de leurs politiques. Diplômé d’un master en migrations de l’Université d’Oxford, il a travaillé en tant que chercheur pour l’Organisation des Nations Unies pour les Migrations et l’Institut International des Migrations. Il maitrise plusieurs méthodes de recherche, incluant les enquêtes transnationales à grande échelle, les enquêtes expérimentales, les focus groups, et les entretiens avec des experts.

Mis à jour le 20 juillet 2023